Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig

ÄMNE: Fråga Snacka M3W

Snacka M3W 4 år 10 månader sedan #43

Verkstan i Vetlanda rekommenderade även byte av rem. Jag har kört över 1000 mil med, kvittret, dåligt drev så det har väl påverkat remmen.
Leif
  • leif.muller@telia.com
  • leif.muller@telia.com Profilbild
  • Online
  • Inlägg: 7

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Snacka M3W 4 år 10 månader sedan #42

Tackar för bilderna på fästet, så du bytte även remmen när du satte på drevet, var remmen så pass sliten. Har tidigare fått uppfattningen att remmen skall hålla betydligt längre än vad aluminiumdrevet gör.
Janne L
  • Janne L
  • Janne L Profilbild Författare
  • Online
  • Inlägg: 25

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Snacka M3W 4 år 10 månader sedan #41

Hej Janne.
En lokal Bosch verkstad fixa montaget med 2 st gummerade klämmor en i ramen under regulatorn och en på det lodräta ramrötet samt ett stag till motorfästet. Grejer som ingår i en verkstads normal sortiment.
Kvittret från bakvagnen är nu helt borta med drevbytet och jag märker ingen påverkan av tyngden. Vinkelväxeln har också blivit tyst, halelulja nu hör man motorn, vad det beror på vet jag inte men den nya remmen är nu betydlig hårdare spänd än tidigare och vad som står i instruktionsboken.
Bilagor:
  • leif.muller@telia.com
  • leif.muller@telia.com Profilbild
  • Online
  • Inlägg: 7

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Snacka M3W 4 år 10 månader sedan #40

Hej Leif och tack för informationen, har du ordnat chassifästningarna själv till laddregulatorn eller finns det något färdigt att införskaffa.
Har du märkt någon skillnad med nya drevet vad det gäller oljud från bakvagnen eller att det lite tyngre ståldrevet påverkar åkningen på något sett. Jag kommer att montera ståldrevet så fort Bildoktorn här i Stockholm haft lite semester.
Janne L.
  • Janne L
  • Janne L Profilbild Författare
  • Online
  • Inlägg: 25

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Snacka M3W 4 år 10 månader sedan #38

Hej alla trehjulingar. På väg hem från Vetlanda med bl.a. Byte av Belt hjul, 1700 mil, så skaka kabeln till laddregulatorn av. Inte så oväntat då den sitter monterad på en V twin. Har nu monterat den nya på ramen, som fabriken gör numera, med hjälp av div stag och klämmor bif bild. Detta är nog något som alla med det gamla montaget kommer att råka ut för förr eller senare. Så flytta regulatorn innan den skakar sönder för en ny kostar över 5000kr.
Leif


Bilagor:
  • leif.muller@telia.com
  • leif.muller@telia.com Profilbild
  • Online
  • Inlägg: 7

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Snacka M3W 4 år 11 månader sedan #33

Hej Micke.
Först en liten ursäkt att jag inte hört av mig då jag inte lyckades öppna MMS`en.
Flytta fram pedalerna var bra, visst gasas det på lite, den inbjuder till det ibland men problemet på tidigare årgångar är att drevet bak är i aluminium med en tämligen tunn härdningsyta och när den är bortkörd så slits det ganska fort. Dom första årsmodellerna hade inte heller kanter på drevet så remmen kunde åka lite mycket i sidled. På vår Engelska forummotsvarighet så räknar folk med att drevet räcker i 4000 miles, drygt 700 mil om jag inte räknar fel, vi har kört lite drygt 1400 mil. Hörde om en herre som kört mycket grusväg och fick byta efter 500 mil bara. Detta är så klart lätt skandalösa siffror om man jämför med en remdriven Harley som har ett kromat ståldrev bak, finns förövrigt inte en tråd på HD forum om oljud eller slitage. Även om det blir ytterligare en kostsam förbättring så är jag glad att slippa byta till ytterligare ett aluminiumdrev.
Janne L
  • Janne L
  • Janne L Profilbild Författare
  • Online
  • Inlägg: 25

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

Moderatorer: Gunnar3513Morgan72einaramandusIngFred
Powered by Kunena Forum