Välkommen, Gäst
Användarnamn: Lösenord: Kom ihåg mig
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Fråga I DAG EN TUR TILL TULEGATAN 2

I DAG EN TUR TILL TULEGATAN 2 4 år 4 månader sedan #196

Så blev jag klar tillslut, körde hem från Thulegatan förra Torsdagen, så det blev en januari tur på 2,5 mil. Det visade sig att det inre hjulet var sprucket rakt av i kompensatorn. När kamremsstyrningen skulle bytas så upptäcktes att ena kåpan som sitter runt spännaren gått rakt av, nästan halva kåpan så det var4 nog den som skramlade runt. Det var ju förvånande minst sagt, något som också förvånade var att med den nya kamremsstyrningen kom distanser som gör att det blir en glipa på 2-3mm mellan motorkåpan och vevhuset, känns som det skall komma in grus i värsta fall så det måste jag kolla upp lite. Annars tuffade den hem snällt.
  • Janne L
  • Janne L Profilbild Författare
  • Online
  • Inlägg: 25

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

I DAG EN TUR TILL TULEGATAN 2 4 år 4 månader sedan #195

Det är en ny kamremsstyrning från S&S som skall göra att den håller sig bättre på plats.
  • Janne L
  • Janne L Profilbild Författare
  • Online
  • Inlägg: 25

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

I DAG EN TUR TILL TULEGATAN 2 4 år 6 månader sedan #182

Kammremsuppdatering? Kan du utveckla?
  • leif.muller@telia.com
  • leif.muller@telia.com Profilbild
  • Online
  • Inlägg: 7

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

I DAG EN TUR TILL TULEGATAN 2 4 år 9 månader sedan #150

Hej Leif. Det är väl troligtvis samma problem på våran så det skall bli intressant att höra. Jag instämmer till 100% i förhoppningen att våra fordon nu skall slippa fler stora och kostsamma reparationer och uppdateringar, vi har kört ca 1600 mil nu.
Janne L.
  • Janne L
  • Janne L Profilbild Författare
  • Online
  • Inlägg: 25

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

I DAG EN TUR TILL TULEGATAN 2 4 år 9 månader sedan #148

Hej Janne. Jag besökte fabriken i går och passade på att fråga om klonkandet vid lågfart på hög växel. Det är kompensatorn som börjar vara sliten och kommer förr eller senare att haverera. Dom kunde byta ut den akut till den nya central drift unit. Det är ett jobb på 8-10 tim och skulle kosta ca 2500£. Den blir klar i dag så jag återkommer om resultat och nota.
Hoppas nu att "prototypen" är färdig uppdaterad och ska nöja sig med normalt underhåll hädanefter. den har nu gått 2200 mil.
Leif
  • leif.muller@telia.com
  • leif.muller@telia.com Profilbild
  • Online
  • Inlägg: 7

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

I DAG EN TUR TILL TULEGATAN 2 4 år 9 månader sedan #140

Har ett mekaniskt klingande bakom motorn, kanske något som är löst. Troligtvis kompensatorn mellan svänghjulet och växellådan men vi får se.
Bilagor:
  • Janne L
  • Janne L Profilbild Författare
  • Online
  • Inlägg: 25

Be Logga in eller Skapa ett konto ansluta till konversationen.

  • Sida:
  • 1
Moderatorer: Gunnar3513Morgan72einaramandusIngFred
Powered by Kunena Forum